De ‘Beste veestapel van Nederland’ staat bij: familie Winter te Vriezenveen (Ov.)

jun
Winnaar Winters Farm Beste Veestapel van Nederland

De familie Winter te Vriezenveen mag zich de trotse bezitter noemen van de ‘Beste veestapel van Nederland’. Na een maandenlange strijd om deze titel, vond op 11 juni tijdens het CRV-Event ‘Veestapel naar je hart’ de finale plaats. De familie Winter werd de gelukkige winnaar werd gehuldigd ten overstaan van duizenden eventbezoekers.

Duizenden bezoekers trokken op 11 juni naar het CRV-event ‘Veestapel naar je Hart’ in de IJsselhallen te Zwolle, onder meer om de ontknoping te zien van de strijd om de ‘Beste veestapel van Nederland’. Een strijd die in maart begon met 115 deelnemers, waarvan nu zes finalisten in Zwolle voor het publiek verschenen, mét een aantal van hun koeien.

Jan en Tiny Winter en hun gezin werden de dolgelukkige winnaars. Zij hebben een bedrijf waar de koeien kerngezond zijn, efficiënt produceren en waar zeer veel aandacht is voor een hoge levensduur. Bekijk een korte introductie van het bedrijf van de familie Winter: ‘Winter’s Farm’.

De strijd om de ‘Beste veestapel van Nederland’ werd voor het eerst gestreden. Mede door de grote publieksinbreng kan de strijd gezien worden als een graadmeter van wat veehouders en betrokken burgers belangrijke aandachtspunten vinden in de moderne melkveehouderij.

Young herdmanager of the year

Om de aandacht voor een duurzame melkveehouderij te stimuleren, vond tijdens het CRV-event ook de strijd om de titel: ‘Young herdmanager of the year’ plaats. Drie  jonge veehouders, presenteerden in de finale hun visie op melkveehouderij en hun kijk op de toekomst van de eigen veestapel. De vakjury en het publiek brachten hun stemmen uit en de gelukkige winnaar werd: Thijs Neutel (30) uit Saaksum (Gr.).

Gevraagd naar zijn persoonlijke ambitie zegt Thijs: ‘de beste melkveehouder van Nederland worden, technisch en financieel, mét waardering van de omgeving en maatschappij vanwege mijn duurzame, diervriendelijke bedrijfsvoering’.

Winnaar Thijs Neutel Young herdmanager of the year

Met de verkiezing tot ‘Young herd manager of the year heeft Thijs Neutel in ieder geval een flinke stimulans te pakken.