Allround CRV-stieren vormen route naar gezonde en efficiënte koeien

dec
Worldcup (v:Wertvoll)

CRV-stieren vormen de route naar een gezonde en efficiënte veestapel. Een persistente, toenemende productie, een goede vruchtbaarheid en uiergezondheid zijn belangrijke gezondheidsbouwstenen van fleckviehstieren van CRV. Een efficiënte veestapel produceert meer melk uit dezelfde hoeveelheid voer, gaat lang mee en heeft daarnaast een goede vleesproductie. Het resultaat is meer werkplezier, een beter financieel rendement en een lagere uitstoot. Samen met u werken we daar graag aan.

Nog meer vertrouwen in Worldcup en zonen

Worldcup (Wertvoll x Watt) start zijn carrière als dochtergeteste stier al meteen aan de top. Deze complete stier zal iedere melkveehouder aanspreken. Hij is een zeer gebalanceerde stier voor CRV Gezondheid (+6%) en CRV Efficiëntie (+6%). Met +734 kg melk en neutrale gehalten is de productie van goed niveau. Dochters van Worldcup gaan lang mee (118), zijn vruchtbaar (116) en hebben gezonde uiers (114). Hij brengt dochters met voldoende ontwikkeling (113), beste benen (110) en super uiers (120). Hij vererft ook A2A2. Worldcups cijfers bevestigen de keuze van CRV om de genomictoppers Westwind en Wuestensohn als zijn zonen te blijven inzetten.

Onopvallend maar ideaal

Haribo (Hutera x Rurex) is dé stier voor de liefhebber van efficiëntie (+7%), onopvallende koeien. Dieren die je niet opvallen in de kudde, maar die qua gebruiksgemak en productie (+679 kg melk) enorm aanspreken. Haribo blijft elke draai iets stijgen voor zijn fitnessfokwaarde en is daarmee een expressie van zijn moederlijn die in 3 generaties al meer dan 300.000 kg melk gegeven hebben. Deze hoge levensproductie mag u ook verwachten van de Haribodochters op uw bedrijf.

Hetwin (v:Haribo)

Voldoende melk (+570 kg) met goede gehalten (+0,12% vet en 0,12% eiwit) is wat veel fleckviehveehouders zoeken. De ‘dikkemelkstier’ Ducati (Dell x Wille) combineert dit met een goede ontwikkeling (117) en super uiers (124) die ook nog eens heel gezond zijn (130).

Genomic-allrounders aan de top

De genomic-Happyend-zoon Hyper (Happyend x Raldi) heeft een perfecte balans tussen gezondheid en efficiëntie. Een superhoge dochtervruchtbaarheid (125) in combinatie met een goede uiergezondheid (111) en een prima persistentie (113) komt samen in een hoge score voor CRV Gezondheid van +8%. Ook op het gebied van efficiëntie staat hij zijn mannetje door een hoge levensduur (122) te combineren met een prima productie (+678 kg melk) met licht positieve gehalten. Om het plaatje compleet te maken mogen veehouders goed ontwikkeld (108), sterk beenwerk (114) en ook beste uiers (119) verwachten van de dochters van Hyper.

Oreo v.Heiduck

De naam Mercedes staat voor Duitse degelijkheid en kwaliteit en dat is ook passend voor de heterozygoot hoornloze Mercedes Pp (Minor x Vollgas P*S). Alle gezondheidskenmerken scoren goed (CRV Gezondheid +7%). Hij combineert dat met een mooie plas melk van +624 kg met +0,08% vet en +0,06 eiwit. Met 121 voor levensduur mag je echte blijvers verwachten van Mercedes Pp. Geen wonder dat hij hoog scoort voor CRV Efficiëntie (+8%). Ook op exterieurgebied is Mercedes Pp een topper met 120 voor beenwerk en 127 voor uiers. Mercedes Pp is een super (115) pinkenstier en een goede bevruchter (+5).

Beide genomicstieren zijn met hun A2A2-vererving extra aantrekkelijk voor de veehouder.

Voor elk bedrijf en elke ambitie heeft CRV een passend aanbod. Samen met de veehouder streven we naar een gezonde, probleemloze veestapel die voer efficiënt omzet in melk en garant staat voor een hoge levensproductie.