Jaarverslag 2016-2017 vanaf nu online

categorie Coöperatie
jan
jaarverslag 2016-2017

Het jaarverslag voor de leden van Coöperatie CRV u.a. is vanaf nu online te vinden. In het online CRV Jaarverslag 2016-2017 blikken we terug op het afgelopen boekjaar. In de geschiedenis van de Nederlandse en Vlaamse rundveeteelt zal dit jaar geboekstaafd staan als het jaar van de fusie tussen CR Delta u.a. en VRV vzw.

Ook is het boekjaar 2016-2017 het jaar waarin de Nederlandse en Vlaamse leden van de Coöperatie CRV een gezamenlijk ledenvoordeel van € 4,1 miljoen ontvangen. In een boekjaar met herstellende melkprijzen, fosfaatreductie in Nederland en internationaal een aanhoudend moeilijke vleesmarkt, was het totale netto-resultaat van 8,2 miljoen.

Jaar van de fusie

Voorzitter Peter Broeckx blikt terug op het jaar van de fusie tussen CR Delta u.a. en VRV vzw. ‘Daarmee wordt 15 jaar van geïntegreerde werking in CRV Holding bezegeld met een coöperatieve fusie tot CRV u.a., of voluit: Coöperatie Koninklijke CRV u.a. Het is de erkenning voor meer dan 140 jaar georganiseerde rundveeverbetering; door veehouders, voor veehouders. Hiermee staat er een organisatie die klaar is voor de uitdagingen van de toekomst, in een snel veranderende sector waarin samenwerking meer dan ooit aan de orde zal zijn.’

Jaarverslag 2016-2017: volledig online

In het jaaroverzicht van het online CRV Jaarverslag kijken we naar de hoogtepunten van het boekjaar 2016-2017, zoals de introductie van Fokken op Maat, de verwelkoming van twee nieuwe CRV-testbedrijven en de NRM. De resultaten van CRV Holding BV, CRV u.a. en CRV Vlaanderen VZW (inclusief financiële cijfers) completeren het CRV Jaarverslag.

Tijdens de CRV Winterbijeenkomsten bespreken we de financiële resultaten met onze leden. Bekijk hier het overzicht van alle winterbijeenkomsten voor melkvee en vleesvee.